Ήταν Έλληνας ο «Ιησούς
Χριστός», ή Εβραίος;
«Ιησούς Χριστός» ως τίτλος
Καταγωγή του «Ιησού Χριστού»
Ιησούς Χριστός
Από τη Βικιπαίδεια, την Ελεύθερη Εγκυκλοπαίδεια
Τo όνομα «Ιησούς» είναι η
μεταγραφή, που εμφανίζεται σε διάφορες γλώσσες και βασίζεται στην
ελληνική λέξη «
Ἰησούς» προερχόμενη από
την
αραμαϊκή λέξη «ישוע» (Γιεσούα), η οποία με τη σειρά
της προέρχεται από την
εβραϊκή λέξη «
יהושוע» (Γεχοσούαχ που σημαίνει
«η Σωτηρία του Γιαχβέ»).
Οι ακόλουθοι του Ιησού τον
προσδιόρισαν ως τον αναμενόμενο «
Μεσσία» (εβραϊκά:
משיח, Μασιάχ, που αποτελεί εβραϊκό όρο και σημαίνει
«Χρισμένος», από την ελληνική λέξη «Χρίσμα», από την οποία προήλθε ο ελληνικός
τίτλος «Χριστός», από όπου προέκυψε και η ελληνική ονομασία «Χριστιανός».
Πίστευαν πως ήταν ο σωτήρας, ο εκλεκτός απεσταλμένος του
Θεού που
θα ελευθέρωνε το έθνος του
Ισραήλ από τους εχθρούς του και θα αποτελούσε ευλογία για
όλα τα έθνη.
«Ιησούς Χριστός» ως τίτλος
«Ιησούς Χριστός» είναι το όνομα
και ο τίτλος (που έλαβε αφού χρίστηκε κατά το βάφτισμά του) του Ιουδαίου Ιησού
από την
Ναζαρέτ, ο οποίος αποκαλείται στην
Αγία Γραφή «Γιος του Θεού». Το
όνομα Ιησούς είναι το αντίστοιχο του αραμαϊκού
ονόματος Γιεσούα (ישוע) ή στην εβραϊκή του
εκδοχή, Γεχοσούα' (יהושע) που σημαίνει «ο
Ιεχωβά/
Γιαχβέ Είναι Σωτηρία». Το συγκεκριμένο όνομα δεν
ήταν ασυνήθιστο την περίοδο που έζησε ο Ιησούς. Γι' αυτό συνήθως πρόσθεταν
επιπλέον προσδιορισμούς, αποκαλώντας τον «Ιησούς ο Ναζωραίος» ή «Ναζαρηνός»
Ο όρος Χριστός είναι
ισοδύναμος με τον εβραϊκό όρο «מָשִׁיחַ» (Μασιάχ, δηλαδή Μεσσίας) και σημαίνει
«Χρισμένος». Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται στην Αγία Γραφή και για άλλα άτομα
πριν τον Ιησού, όπως ο Μωυσής, ο Ααρών και ο Δαβίδ ως συμβολισμοί για τη θέση,
το αξίωμα ή την υπηρεσία που θα κατείχε στον μέγιστο βαθμό ο Μεσσίας. Σύμφωνα
με τις αφηγήσεις τον Ευαγγελίων ο Ιησούς Χριστός περιγράφεται με εξέχοντα και
μοναδικό τρόπο ως «ο Χριστός ο υιος του Θεού του ζώντος».
Καταγωγή του «Ιησού Χριστού»
Σύμφωνα με τις Χριστιανικές
Γραφές, ο Δαβίδ υπήρξε προφητικός τύπος του Χριστού. Μάλιστα, ο Ιησούς
γεννήθηκε από τη βασιλική γραμμή του Δαβίδ ως ο προειπωμένος
Μεσσίας. Γι' αυτό και ο
Ιησούς Χριστός καλείται και «
Γιος του Δαβίδ».
Ο άγγελος
Γαβριήλ είπε στην παρθένα
Μαρία σχετικά με
το ένδοξο παιδί που κυοφορούσε: «
Αυτός θα είναι μεγάλος, και Γιος του
Υψίστου θα ονομαστεί. Και θα του δώσει ο Κύριος ο Θεός το θρόνο του Δαβίδ του
προπάτορά του». Ο
απόστολος Παύλος αναφέρει ότι ο Ιησούς Χριστός «
παίρνοντας
ανθρώπινη φύση, ήρθε στον κόσμο από το γένος του Δαβίδ», ενώ περιγράφεται
από τον
Ιωάννη να λέει ο ίδιος ο ενδοξασμένος Ιησούς: «
Εγώ είμαι η
ρίζα και το γένος του Δαβίδ, το αστέρι το λαμπρό, το πρωινό».
Το γενεαλογικό δένδρο του «Ιησού Χριστού»
Υπάρχει στο γενεαλογικό δένδρο κάποιο
όνομα Ελληνικό;
Τώρα που μας βρήκες θα
ανακαλύψεις την Αλήθεια που μας κρύβουν επιμελώς. Τα θέματα πονάνε κάποιους που
επιθυμούν να επιβάλουν την νέα τάξη και να συντηρούν τον κόσμο σε μια διαρκείς
ύπνωση και ένα βαθύ σκοτάδι, προκειμένου να μην αντιδράσει στις προθέσεις τους
και στο διεστραμμένο σχέδιό τους. Πολλά συμβαίνουν γύρο μας, ακόμα και οι ποιο
δύσπιστοι αντιλαμβάνονται ότι κάθε μέρα γίνονται αλλαγές και πολλές φορές ακατανόητες
από κοινούς ανθρώπους. Κάτι δεν πάει καλά. Κάποια θέματα θα σας προβληματίσουν,
αν δεν έχετε προβληματιστεί ακόμα. Κάποια τα έχετε απλώς ακούσει αλλά δεν
δώσατε σημασία ή σας τα πέρασαν με μαεστρία ώστε να μην αντιδράσετε. Εμείς
προσπαθούμε να Εμβαθύνουμε στα θέματα αυτά. Πιστεύουμε ότι μας αφορούν όλους
και ότι δεν μας ρωτάνε όταν παίζουν με το μέλλον το δικό μας και των παιδιών
μας. Η γνώση είναι προς όλους και όχι μόνο για τον εαυτό μας. Τα συμπεράσματα
τα αφήνουμε σε εσάς μιας και όλα τα συμπεράσματα είναι υποκειμενικά.
Ασυμφωνία στα Ευαγγέλια
Πληροφορίες για τη ζωή του Ιησού
-αν και η εποχή του ήταν μία από τις καλύτερα τεκμηριωμένες ιστορικά- δεν
έχουμε άλλες, εκτός από εκείνες που περιέχονται στα Ευαγγέλια. Για την καταγωγή
του ειδικότερα πληροφορίες περιέχουν μόνο το πρώτο και το τρίτο Ευαγγέλια· κι
αυτά όμως δεν συμφωνούν μεταξύ τους, αυτοαναιρούνται, αλληλοαναιρούνται, έχουν
πλείστες αντιφάσεις. Η ιστορικότητα του Ιησού όμως θεωρείται αναμφισβήτητη,
οπότε είμαστε υποχρεωμένοι να μελετήσουμε τι ακριβώς είναι καταγραμμένο.
Πλήρης ασυμφωνία στην γενεαλογία
του Ιησού (από τον Αβραάμ και εντεύθεν) μεταξύ των δύο ευαγγελιστών - κι ας
έγραφαν με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.
«Κατά Ματθαίον», α΄ 1-17:
«Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού,
υιού του Δαβίδ, υιού του Αβραάμ.
Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ, Ισαάκ
δε εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δε εγέννησε τον Ιούδαν και τους αδελφούς αυτού,
Ιούδας δε εγέννησε τον Φαρές και τον Ζαρά εκ της Θάμαρ, Φαρές δε εγέννησε τον
Εσρώμ, Εσρώμ δε εγέννησε τον Αράμ, Αράμ δε εγέννησε τον Αμιναδάβ, Αμιναδάβ δε
εγέννησε τον Ναασσών, Ναασσών δε εγέννησε τον Σαλμών, Σαλμών δε εγέννησε τον
Βοόζ εκ της Ραχάβ, Βοόζ δε εγέννησε τον Ωβήδ εκ της Ρουθ, Ωβήδ δε εγέννησε τον
Ιεσσαί, Ιεσσαί δε εγέννησε τον Δαβίδ τον βασιλέα. Δαβίδ δε ο βασιλεύς εγέννησε
τον Σολομώντα εκ της του Ουρίου, Σολομών δε εγέννησε τον Ροβοάμ, Ροβοάμ δε εγέννησε
τον Αβιά, Αβιά δε εγέννησε τον Ασά, Ασά δε εγέννησε τον Ιωσαφάτ, Ιωσαφάτ δε
εγέννησε τον Ιωράμ, Ιωράμ δε εγέννησε τον Οζίαν, Οζίας δε εγέννησε τον Ιωάθαμ,
Ιωάθαμ δε εγέννησε τον Άχαζ, Άχαζ δε εγέννησε τον Εζεκίαν, Εζεκίας δε εγέννησε
τον Μανασσή, Μανασσής δε εγέννησε τον Αμών, Αμών δε εγέννησε τον Ιωσίαν, Ιωσίας
δε εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος.
Μετά δε την μετοικεσίαν Βαβυλώνος Ιεχονίας εγέννησε τον Σαλαθιήλ, Σαλαθιήλ δε
εγέννησε τον Ζοροβάβελ, Ζοροβάβελ δε εγέννησε τον Αβιούδ, Αβιούδ δε εγέννησε
τον Ελιακείμ, Ελιακείμ δε εγέννησε τον Αζώρ, Αζώρ δε εγέννησε τον Σαδώκ, Σαδώκ
δε εγέννησε τον Αχείμ, Αχείμ δε εγέννησε τον Ελιούδ, Ελιούδ δε εγέννησε τον
Ελεάζαρ, Ελεάζαρ δε εγέννησε τον Ματθάν, Ματθάν δε εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δε
εγέννησε τον Ιωσήφ τον άνδρα Μαρίας, εξ ης εγεννήθη Ιησούς ο λεγόμενος Χριστός.
Πάσαι ουν αι γενεαί από Αβραάμ έως Δαβίδ γενεαί δεκατέσσαρες, και από Δαβίδ έως
της μετοικεσίας Βαβυλώνος γενεαί δεκατέσσαρες, και από της μετοικεσίας Βαβυλώνος
έως του Χριστού γενεαί δεκατέσσαρες».
«Κατά Λουκάν», δ 23-38:
«Και αυτός ην ο Ιησούς ωσεί ετών
τριάκοντα αρχόμενος, ων, ως ενομίζετο, υιός Ιωσήφ, του Ηλί, του Ματθάν, του
Λευΐ, του Μελχί, του Ιωαννά, του Ιωσήφ, του Ματταθίου, του Αμώς, του Ναούμ, του
Εσλίμ, του Ναγγαί, του Μαάθ, του Ματταθίου, του Σεμεΰΐ, του Ιωσήχ, του Ιωδά,
του Ιωαννάν, του Ρησά, του Ζοροβάβελ, του Σαλαθιήλ, του Νηρί, του Μελχί, του
Αδδί, του Κωσάμ, του Ελμωδάμ, του Ηρ, του Ιωσή, του Ελιέζερ, του Ιωρείμ, του
Ματθάτ, του Λευϊ, του Συμεών, του Ιούδα, του Ιωσήφ, του Ιωνά, του Ελιακίμ, του
Μελεά, του Μαϊνάν, του Ματταθά, του Νάθαν, του Δαβίδ, του Ιεσσαί, του Ωβήδ, του
Βοόζ, του Σαλμών, του Ναασών, του Αμιναδάβ, του Αράμ, του Ιωράμ, του Εσρώμ, του
Φαρές, του Ιούδα, του Ιακώβ, του Ισαάκ, του Αβραάμ, του Θάρα, του Ναχώρ, του
Σερούχ, του Ραγαύ, του Φάλεκ, του Έβερ, του Σαλά, του Καϊνάν, του Αρφαξάδ, του
Σημ, του Νώε, του Λάμεχ, του Μαθουσάλα, του Ενώχ, του Ιάρεδ, του Μαλελεήλ, του
Καϊνάν, του Ενώς, του Σηθ, του Αδάμ, του Θεού».
Επισήμως πατέρας του Ιησού είναι
ο Γιαχβέ, ο οποίος γονιμοποίησε τη Μαριάμ με τη βοήθεια του αρχαγγέλου του,
Γαβριήλ. Αλλά εξ ίσου επισήμως ο Χριστός είναι γιός του μνηστήρα της Μαριάμ,
Ιωσήφ, γι΄ αυτό οι ευαγγελιστές παραθέτουν το γενεαλογικό δένδρο του «μνήστορος»
ξυλουργού, δηλαδή για να αποδείξουν, ότι ο ιδρυτής της Χριστιανικής Θρησκείας
έχει, μέσω Ιωσήφ, το αίμα τού Δαυίδ, τού Αβραάμ κ.λπ. Όμως και σ΄ αυτό ή δεν
συμφωνούν ή τερατολογούν. Κι όμως το χάος αυτό των θεόπνευστων δήθεν
βιογραφικών πληροφοριών και απολύτων αληθειών γύρω από τον αρχηγό του
Χριστιανισμού δεν εμποδίζει την τυφλή πίστη των ανθρώπων - απλοϊκών έως
πλανηταρχών!... (Στην εικόνα: «Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου». Πίνακας του Ελ
Γκρέκο, όπου ο Γαβριήλ «εξομολογείται τον έρωτα του Θεού προς τη Μαριάμ».)
Παρατηρήσεις επί των
αναγραφομένων στις ανωτέρω περικοπές:
- Κανείς εκ των δύο ευαγγελιστών
δεν αναφέρει καμμία χρονολογία.
- Εκτός από τη μητέρα του Ιησού
Μαρία (Μαριάμ) ελάχιστα ονόματα άλλων γυναικών προγόνων του αναφέρονται. Ο
Ματθαίος αναφέρει συνολικά μόνο τέσσερις γυναίκες κι ο Λουκάς καμμία.
- Η μία γενεαλογία φθάνει μέχρι
τον Αβραάμ, ενώ η άλλη μέχρι το Θεό.
- Ο Ματθαίος αναφέρει, ότι από
της μετοικεσίας Βαβυλώνος έως του Ιησού είναι γενεές 14, αλλά παραθέτει 13.
- Εκτός από τον πατέρα του Ιησού
Ιωσήφ, και τον παππού του Ματθάν, δεν υπάρχει συμφωνία σε κανένα από τα 40 κατά
Ματθαίον και 77 κατά Λουκάν ονόματα των προγόνων του. Υπενθυμίζεται, ότι τα
βιβλία αυτά θεωρούνται από τους χριστιανούς θεόπνευστα.
- Δεν υπάρχει κανένα όνομα
Ελληνικό, εις πείσμα των ελληνορθοδόξων «θεωρητικών», που τα τελευταία χρόνια
έχουν αρχίσει να προπαγανδίζουν τη δήθεν ελληνική καταγωγή του Ιησού.
- Τα ίδια τα ευαγγέλια μας λένε,
ότι «η σύλληψις εν γαστρί» της Μαριάμ, όπως της ανακοίνωσε ο άγγελος Γαβριήλ,
έγινε με το Άγιο Πνεύμα («κατά Λουκάν», α΄ 26-41). Εφ΄ όσον ο Ιωσήφ δεν έπαιξε
κανένα ρόλο σ΄ αυτήν την εγκυμοσύνη, όλη η παρατιθέμενη γενεαλογία των ανδρών
«προγόνων» του Ιησού δεν έχει κανένα νόημα.
Αν εξετάσουμε τη γενεαλογία που
παραθέτει ο Λουκάς, η οποία φθάνει μέχρι τον Θεό, από τον Ιησού μέχρι τον Αδάμ
είναι 77 γενεές. Πολλαπλασιάζοντας το 77 επί τον μέσο όρο των 30 ετών για κάθε
γενιά, βρίσκουμε τον αριθμό 2.210. Ο πρώτος άνθρωπος δηλαδή, σύμφωνα με τον
χριστιανισμό, περπάτησε στη γη το 2.210 π.Χ.. Η Παλαιά Διαθήκη βέβαια
ισχυρίζεται σχετικά με τη διάρκεια ζωής μερικών από τους «προπάτορές» μας, ότι
ορισμένοι εξ αυτών έζησαν μερικές εκατοντάδες χρόνια (π.χ. Νώε, Μαθουσάλας
κ.τ.λ.). Αυτό δεν αλλάζει τίποτε. Το πολύ-πολύ να πάει η ημερομηνία αυτή 2-3
χιλιετίες πιο πίσω.
* * *
Όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι
κάποιος, δεν μπορεί να δεχθεί την ιστορικότητα μιας προσωπικότητας, την οποία
αναφέρουν μόνο δύο πηγές –τα ευαγγέλια, που σημειωτέον από κανέναν δεν
θεωρούνται ιστορική πηγή- κι οι οποίες, παρ΄ όλο που βρίσκονταν τόσο κοντά σε
αυτήν την προσωπικότητα, διαφέρουν τόσο πολύ μεταξύ τους.
Ίων Δημόφιλος
Ηλεκτρολόγος - Ηλεκτρονικός
Μηχανικός Ε.Μ